Sokat költenek a magyar háztartások kommunikációra

38

internetes_vasarlas

Havi büdzséjük arányában kifejezetten sokat költenek a magyar háztartások kommunikációra európai összehasonlításban. Itthon az összes kiadás 3,8 százaléka megy el ilyen tételekre, ami Bulgária, Románia és Görögország után a negyedik legmagasabb arány az Európai Unióban. Az uniós átlag mindössze 2,5 százalék, de akadnak olyan tagállamok, mint például Luxemburg, vagy Ausztria, ahol a 2 százalékot sem éri el ez a mutató.

A magyarországi költés nagy részét a távközlési szolgáltatások teszik ki, ebben már dobogósok vagyunk az EU-ban. A különböző telekommunikációs eszközök, így például telefonok, vagy telefaxok illetve a postai szolgáltatások viszont kiadásaink csak elenyésző részét adják. Utóbbi annyira nem meglepő, hiszen ilyenre már a világon szinte sehol nem költenek, az viszont kifejezette érdekes, hogy miközben a teljes kommunikációs költés különösen magas nálunk, addig ilyen eszközökre a háztartások teljes büdzséjük mindössze 0,1 százalékát szánják. Ez ugyanis rendkívül alacsonynak számít nemzetközi összevetésben, alig néhány olyan uniós tagállam van, ahol nem magasabb ez az arány.

A jelentős eltérésekre a magyarázat a hazai mobilpiac sajátosságaiban keresendő. Nálunk ugyanis az a jellemző, hogy a telefonok árát beleépítik az mobilelőfizetésekbe. A felhasználók nem egy összegben csengetik ki a sokszor méregdrága készülékeket, hanem jelentős kedvezménnyel vásárolják meg azokat, és cserébe hűségidőt vállalnak, egy – a telefon nélkülihez képest - némileg magasabb előfizetési díj mellett. Így papíron telefonra kevesebbet költünk, mint azok, akik boltban, listaáron veszik mobiljukat, előfizetésre viszont többet.

Emellett az is sokat számít, hogy Magyarországon a háztartások elkölthető jövedelme még mindig elmarad az uniós átlagtól. A kommunikáció ugyanis egyre inkább olyan szolgáltatás, amely nélkül nincsenek meg a háztartások, az egyes országonkénti árak között viszont nincs akkora különbség ebben a szektorban, mint a jövedelem, illetve így a kiadások között. Így mivel kommunikációra mindenképpen költünk, az erre szánt összeg a többi országhoz viszonyított alacsonyabb összes kiadásunkból logikusan nagyobb arányt képvisel.

2018. augusztus 3.

Olvastad már?

Az idősebbek sem ijednek meg az internettől . . . tovább
A technológiai és a távközlési márkák ériik a legtöbbet . . . tovább
Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább
Drága-e Magyarországon az internet . . tovább
Legfeljebb 61 forintba kerülhet egy perc telefonálás az EU-n belül. . . tovább




Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!