Az online kereskedelem végleg felszámolta a határokat

36

internetes_vasarlas

Az internetes vásárlók többsége ma már nem csak hazai, hanem külföldi kereskedőtől is vásárol, sőt egyre nagyobb azoknak az aránya, akik csak nemzetközi cégektől rendelnek – derül ki a Paypal és az Ipsos közös kutatásából. A felmérés során közel 30 ezer embert kérdeztek meg online vásárlási szokásaikról és ebből az derült ki, hogy Ázsia és Észak-Amerika kivételével mindenhol az emberek legalább fele rendel az országa határain túli vállalatoktól is. Sőt a Közel-Keleten és Afrikában már a 70 százalékot közelíti ez az arány.

A regionális eltérések magyarázata az lehet, hogy a legnagyobb online kereskedők épp Észak-Amerikában és Ázsiában vannak, így az ott élőknek több lehetőségük van hazai cégektől vásárolni. Jó példa Japán esete, ahol szinte mindenki csak helyi cégektől vesz mindent: mindössze 4 százalék nyilatkozott úgy, hogy más országból is szokott rendelni az interneten.

Európában két éve nagyjából még ugyanannyian voltak azok, akik csak helyi cégtől vásároltak a világhálón, mint akiket már nem zavartak a határok, 2017 végére azonban utóbbiak aránya 60 százalék környékére ugrott. Az egyes országok között ugyanakkor itt is komoly különbségek vannak: a németek kétharmada például továbbra is Németországban vásárol, az íreknél azonban hatból öten már külföldön.

Magyarország nagyjából az európai átlagot hozza: nálunk 43 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak magyar kereskedőktől rendel, 45 százaléknak mindegy, hogy hol székel az adott cég, minden nyolcadik ember pedig kizárólag külföldről vásárol.

A legtöbben ruhát vagy elektronikai készülékeket vesznek nemzetközi online kereskedőktől, de sokan foglalnak le így utazásokat és rendelnek különböző egyéb szolgáltatásokat, mint például oktatást, vagy digitális zenét. A többség pedig jellemzően azért dönt a nemzetközi szereplő mellett, mert ott kevesebbet kell fizetnie ugyanazért, vagy mert a kiszemelt terméket nem is lehet a hazájában kapni. Sokakat azonban még mindig visszahúznak a kockázatok és az aggályok: a megkérdezettek nagyjából harmada félt attól, hogy nem kapja meg a vásárolt terméket, és még ennél is több embert zavartak a magas szállítási költségek.

2018. november 20.

Olvastad már?

Hamarosan telefonról irányíthatjuk akár az egész lakásunkat. . . tovább
Miket tud egy okosotthon? . . . tovább
Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább
Zsebben hordott bevásárlókocsi: egyre többet vásárolunk mobilon. . . tovább
Az okostelefonok miatt egyre kevesebb számítógép fogy. . . tovább




Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!