A TV nem halott, csak elköltözött

28

internetes_vasarlas

Bár az egyéb szórakoztatóipari és elektronikai eszközök terjedésével egyre kevesebben látnak potenciált a tévézésben, egy friss előrejelzés szerint a televíziózás kora egyáltalán nem járt még le. A Strategy Analytics kutatócég szerint a szektor 2022-ben nagyjából 70 milliárd dollárral nagyobb bevételt fog hajtani, mint tavaly, ami elég tetemes növekedésnek számít.

Más kérdés, hogy a pénz nagy része már nem a hagyományos csatornákon érkezik majd a rendszerbe, ezeken a területeken ugyanis már tényleg nincsen túl nagy növekedési potenciál. A különböző tévés cégek, (a műsorszolgáltatók, tehát a tévécsatornák, vagy éppen a kábelszolgáltatók, mint itthon a UPC vagy a Magyar Telekom) hagyományosan két forrásból jutottak pénzhez: a műsorokért előfizetési díjat kértek és kaptak, illetve a reklámokért fizettek a hirdetők. Jelenleg is ezekből tevődik össze a bevételek nagyjából háromegyede.

Azonban már ez az arány is kisebb, mint néhány évvel ezelőtt volt, a következő években pedig tovább csökkenhet az ilyen hagyományos bevételi csatornák jelentősége. A jövőben ugyanis a növekedés motorjai a különböző úgynevezett over-the-top (OTT) szolgáltatások lesznek.

Ezek olyan szolgáltatások, amelyek szélessávú interneten keresztül jutnak el a nézőhöz, és jellemzően nem a szolgáltatónk, illetve nem is a hagyományos tévécsatornákat működtető cégek nyújtják. Épp erre utal a top szócska a kifejezésben, hiszen olyan extráról van szó, amit a televíziós előfizetéshez kapcsolódó szolgáltatásokon felül kap a néző. Hogy nevesítsünk is néhányat, tipikusan ilyen a Netflix, a Hulu, vagy éppen a MyTV.

A Strategy Analytics azzal számol, hogy a következő öt évben a piacra kerülő 70 milliárd dollárnyi többletforrás 90 százalékban az ilyen szolgáltatókhoz kerülhet. Mindez pedig azt jelenti, hogy a tévézésben a jövőben is egyre több pénz lesz, csak ez már nem feltétlenül azokhoz áramlik majd, akikhez korábban.

2018. szeptember 7.

Olvastad már?

Az idősebbek sem ijednek meg az internettől . . . tovább
A technológiai és a távközlési márkák ériik a legtöbbet . . . tovább
Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább
Zsebben hordott bevásárlókocsi: egyre többet vásárolunk mobilon. . . tovább
Az okostelefonok miatt egyre kevesebb számítógép fogy. . . tovább




Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!