A TV nem halott, csak elköltözött

28

internetes_vasarlas

Bár az egyéb szórakoztatóipari és elektronikai eszközök terjedésével egyre kevesebben látnak potenciált a tévézésben, egy friss előrejelzés szerint a televíziózás kora egyáltalán nem járt még le. A Strategy Analytics kutatócég szerint a szektor 2022-ben nagyjából 70 milliárd dollárral nagyobb bevételt fog hajtani, mint tavaly, ami elég tetemes növekedésnek számít.

Más kérdés, hogy a pénz nagy része már nem a hagyományos csatornákon érkezik majd a rendszerbe, ezeken a területeken ugyanis már tényleg nincsen túl nagy növekedési potenciál. A különböző tévés cégek, (a műsorszolgáltatók, tehát a tévécsatornák, vagy éppen a kábelszolgáltatók, mint itthon a UPC vagy a Magyar Telekom) hagyományosan két forrásból jutottak pénzhez: a műsorokért előfizetési díjat kértek és kaptak, illetve a reklámokért fizettek a hirdetők. Jelenleg is ezekből tevődik össze a bevételek nagyjából háromegyede.

Azonban már ez az arány is kisebb, mint néhány évvel ezelőtt volt, a következő években pedig tovább csökkenhet az ilyen hagyományos bevételi csatornák jelentősége. A jövőben ugyanis a növekedés motorjai a különböző úgynevezett over-the-top (OTT) szolgáltatások lesznek.

Ezek olyan szolgáltatások, amelyek szélessávú interneten keresztül jutnak el a nézőhöz, és jellemzően nem a szolgáltatónk, illetve nem is a hagyományos tévécsatornákat működtető cégek nyújtják. Épp erre utal a top szócska a kifejezésben, hiszen olyan extráról van szó, amit a televíziós előfizetéshez kapcsolódó szolgáltatásokon felül kap a néző. Hogy nevesítsünk is néhányat, tipikusan ilyen a Netflix, a Hulu, vagy éppen a MyTV.

A Strategy Analytics azzal számol, hogy a következő öt évben a piacra kerülő 70 milliárd dollárnyi többletforrás 90 százalékban az ilyen szolgáltatókhoz kerülhet. Mindez pedig azt jelenti, hogy a tévézésben a jövőben is egyre több pénz lesz, csak ez már nem feltétlenül azokhoz áramlik majd, akikhez korábban.

2018. szeptember 7.

Olvastad már?

Az idősebbek sem ijednek meg az internettől . . . tovább
A technológiai és a távközlési márkák ériik a legtöbbet . . . tovább
Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább
Zsebben hordott bevásárlókocsi: egyre többet vásárolunk mobilon. . . tovább
Az okostelefonok miatt egyre kevesebb számítógép fogy. . . tovább




Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!