Nagy változások a Telenornál és a Vodafone-nál is

Mobil_vb

A 2000-es évek eleje óta nem volt akkora mozgás a magyar mobilpiacon, mint most. Rövid időn belül a három nagy szolgáltatóból kettőnél is komoly átalakulások történtek, és ha most azonnal nem is, de hosszabb távon ez a szolgáltatásokban, az árakban és sok minden másban is változásokat hozhat.

Az már március végén kiderült, hogy a norvég Telenor eladja teljes kelet-közép-európai hálózatát. A csoport, köztük a magyar szolgáltató is egy cseh milliárdoshoz, Petr Kellnerhez kerül. Bár a norvég távközlési csoporttal ellentétben Kellner nem szakmai (azaz nem az ágazatban ténykedő cég), hanem pénzügyi befektető, nem áll teljesen távol tőle a telekommunikáció. Csehországban és Szlovákiában ugyanis már évek óta aktív ezen a piacon, és ebben a csoportba igyekszik majd bekapcsolni a most megvásárolt magyar, illetve balkáni szolgáltatókat is.

Normál esetben a felhasználók ebből eleinte semmit nem kellene, hogy észrevegyenek, és később is az lesz a legnagyobb változás, hogy vélhetően megváltozik majd a szolgáltató neve és logója. Emellett valószínűleg csomagokat is átszabják majd, azaz az egész cég egy új köntöst kap.

Akár ennél is nagyobb változásokra számíthatnak azonban (legalábbis piaci szempontból) a Vodafone előfizetői. Itt a név, a logó és úgy általában külcsín minden bizonnyal marad, a kínált szolgáltatás azonban összetettebb lehet. A brit távközlési csoport ugyanis május közepén bejelentette: megveszi a Liberty Global amerikai kábelszolgáltató cég németországi és közép-európai leányvállalatait. Ez Magyarországon a UPC-t jelenti.

Ennek eredményeként a Vodafone a jövőben kábeles szolgáltatásokat is tud majd nyújtani, azaz egyszerre lehet a cégtől mobil, vezetékes telefon, internet és tévészolgáltatást vásárolni. A brit csoport ezzel egyértelműen a Deutsche Telekom (DT) fő kihívójává akar válni, Németországban ugyanis utóbbi cég részben ezzel tarolta le a piacot. Sőt, a csoportnak Magyarországon is ez volt az egyik legfontosabb versenyelőnye: eddig itthon teljesen komplex négy az egyben csomagot csak a DT érdekeltségébe tartozó Magyar Telekom kínált.

A jövőben azonban szinte biztosan a Vodafone is megjelenik majd ilyen csomagokkal. A kérdés csak az, hogy ez milyen gyorsan hoz majd változást a magyar távközlési szektorban. Itthon ugyanis a mobilpiac egyik legfontosabb jellemzője, hogy –amint szakértők fogalmaznak – készülékvezérelt. Azaz a felhasználók sokszor nem a csomaghoz választanak telefont, hanem a mobilhoz csomagot annak érdekében, hogy a készüléket olcsóbban megkapják. Ezért viszont sok esetben hosszabb hűségidős szerződésekben ragadnak. Így előfordulhat, hogy hiába jelenik meg gyorsan kedvező ajánlatokkal például a Vodafone, erre a fogyasztók csak később tudnak majd reagálni.

2018. június 22.

Olvastad már?

Már nem csak a tévék monopóliuma a vb, egyre többen néznek meccset mobilon. . . tovább

Hiába van zsebünkben a világháló, még mindig otthon netezünk . . . tovább
Hat és félmillióan neteznek már mobilon . . . tovább
Tudja mennyit internetezik az emberiség . . . tovább
Drága-e Magyarországon az internet . . tovább





Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!