A streamingpiacot sem hagyta érintetlenül a járvány

streaming

A streaming szolgáltatások iránti kereslet alakulása tökéletesen szemlélteti azt a kettősséget, ami a koronavírus miatti gazdasági krízist jellemzi. Miközben egyes ágazatok, mint például az idegenforgalom, a rendezvényszervezés vagy a vendéglátás kereslet hiányában lényegében összeomlottak, más területeknek – így mondjuk az online kiskereskedelemnek – komoly lökést adott az emberek kényszerű bezárkózása. Az online nézhető, illetve hallgatható tartalmak esetében is ez a kettősség jellemző.

Leültünk a tévék elé

Az interneten keresztül történő videónézés nem meglepő módon rendkívüli mértékben megugrott. Arra számítani lehetett, hogy az otthon töltött idő emelkedésével a képernyők előtt is többet ülnek majd az emberek, az azonban érdekes fejlemény, hogy az Egyesült Államokban például a streaming szolgáltatásra fordított idő nagyobb mértékben emelkedett, mint a tévézésre szánt. A Nielsen felmérése szerint utóbbi március első két hetében negyedével ugrott meg, előbbinél azonban ennél is nagyobb, 34 százalékos volt az emelkedés mértéke.

A trendek elég jól mutatják a fogyasztási szokások átalakulását. Tulajdonképpen itt is az történik, ami az online kereskedelem megugrása esetében: egy már létező folyamatot gyorsított fel a koronavírus terjedése, illetve az erre adott társadalmi válaszok.

A Disney a nagy nyertes

A fejlemények nagy nyertese eddig egyértelműen a Disney, amely alig több, mint öt hónapja indította el saját online videoszolgáltatását. Előzetesen arra számítottak, hogy a Disney Plusnak 2024-re 60-90 millió előfizetője lehet, az elemzők pedig 2022-re vártak 50 milliót. Ehhez képest utóbbi szintet április elejére sikerült elérniük, pedig akkor még csak nagyjából tucatnyi országban volt elérhető a szolgáltatás, többségükben alig néhány hete.

Ráadásul a növekedés nem a kezdeti időkben volt a leggyorsabb, amikor az újdonság ereje hajtotta a keresletet: az előfizetők közel fele az előző nagyjából két hónapban jelent meg, akkor, amikor a járvány miatt emberek tömegei voltak kénytelenek otthon maradni.

A zene otthon kevésbé megy

Miközben az interneten keresztüli videoszolgáltatás iránt megnőtt a kereslet, az online zenehallgatás esetében épp ellentétes trend bontakozott ki. Olaszországban például a Spotify kétszáz legkeresettebb számát februárban átlagosan naponta 18,3 milliószor hallgatták meg, márciusban azonban ez a szám a legnagyobb forgalmat hozó napon sem érte el a 14,4 milliót.

Ennek magyarázata vélhetően az, hogy zenét nagyon nagy arányban más olyan tevékenység (például utazás, sportolás) közben hallgatnak az emberek, amelyek most kiestek.

2020.04.28.

Olvastad már?

Hosszútávon is átalakíthatja vásárlási szokásainkat a koronavírus. . . tovább

A koronavírus elhozta a videochat korát . . . tovább

10 életrajzi film, ami eltereli a gondolataidat . . . tovább

Számítógéphiányt is okozhat a koronavírus. . . tovább

Digitális megoldások, mellyekkel otthon is közösségben érezheted magad. . . tovább





Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!