fb-like

Mire figyeljen szolgáltatóváltásnál?

20

Mire figyeljen szolgáltatóváltásnál?

A fő kérdés, hogy a régi és az új szolgáltató ugyanazon a fizikai vonalon nyújtja-e a szolgáltatást?


1. Ha nem - például kábeles internetről váltunk ADSL-re vagy fordítva -, akkor egyszerűen szerződni kell az újonnan kiválasztott szolgáltatóval, megvárni, amíg kiépül az új vonal és utána lemondani a régi szolgáltatást. Azért érdemes megvárni az új internet létesítését, mert csak akkor lehetünk biztosak az új szolgáltatásban, ha az már tényleg működik is, addig bármi közbejöhet, elhúzódhat stb. Igaz, így néhány napig két szolgáltatónak kell díjat fizetnünk, de ez még mindig jobb, mint internet nélkül maradni. A lakossági távközlési szolgáltatásoknál - lejárt hűségidő esetén - 8 nap a felmondási idő, tehát maximum ennyi ideig fizetünk dupla díjat.


2. Magyar Telekom területen, ha egyik ADSL internet szolgáltatóról váltunk a másikra, akkor mindenképpen a Szünetmentes szolgáltatóváltás (ISP váltás) konstrukciót válasszuk! Ennek lényege, hogy szerződéskötéskor egyúttal megbízzuk az új szolgáltatót a váltás lebonyolításával is (a szolgáltatók is ezt preferálják) a szolgáltató erre a célra szolgáló nyomtatványával vagy nyomtatványaival. Ezután elvileg semmi dolgunk sincs, le sem kell mondanunk a régi szolgáltatást, a váltás körülbelül 8 nap alatt lezajlik és kis szerencsével észre sem vesszük.


Igen ám, de még mielőtt megkötjük a szerződést, figyelni kell a következőkre, mert bármelyik megakadályozhatja a szolgáltatóváltást:
- Ugye lejárt már a hűségnyilatkozata a jelenlegi szolgáltatójánál?
- Ugye nincs tartozása a jelenlegi szolgáltató felé?
- Meggyőződött arról, hogy az új szolgáltatónál szolgáltatóváltásra érvényes díjcsomagot választott? Ezek ára különbözhet az új szolgáltatásra érvényes csomagok árától.
- Szünetmentes szolgáltatóváltás általában azonos sebességű díjcsomagra történhet. Ha az új szolgáltatónál más sebességet szeretne, akkor először szerződjön azonos sebességre, majd magvalósulás után váltson díjcsomagot (semmiképpen ne a régi szolgáltatónál váltsa a díjcsomagot, mert lehet, hogy megújul a hűségideje). Ellenőrizze a sebesség váltás (díjcsomag váltás) esetleges díját az új szolgáltatónál.
- A modemet általában le kell adni a korábbi szolgáltatónak (ha az övé) és újat beszerezni (pl. az új szolgáltatótól).


ADSL-nél semmiképpen ne szaladjunk abba bele, hogy a jelenlegi szolgáltatónál csak úgy lemondjuk a szolgáltatást, majd később valahol megrendeljük az újat, mert, ha a korábbi szolgáltató leszereli a szolgáltatást, akkor 3 hónapig egy új szolgáltató már csak sokkal drágábban tudja azt biztosítani.
Ha netán ilyen történt, akkor rendeljünk az új szolgáltatótól egy új, csupasz ADSL szolgáltatást, mintha mi sem történt volna.


3. Ha ADSL-ről csupasz ADSL-re váltunk, akkor nem lehetséges a szünetmentes váltás, de ez ebben az esetben nem is annyira fontos. Ekkor inkább váltsunk normál módon, ahogy az 1. pontban írtuk. Ha a telefon vonal előfizetését is le szeretnénk mondani, azt a helyi telefonszolgáltatónál és nem az internet szolgáltatónál kell megtenni.

Mérlegelendő szempont még, hogy egyáltalán milyen típusú internet közül választhatunk?


Oldalunkon megtalálja 40 szolgáltató internet csomagjait.


Mi a helyzet a kiegészítő szolgáltatásokkal, például email, web tárhely?
Ezek a jelenlegi szerződésünkkel együtt megszűnnek. Az email címek esetében általában azt javasoljuk, hogy legyen szolgáltatófüggetlen email címünk. Ez úgy érhető el, hogy van saját domain-ünk (pl. cegnev.hu), vagy egy nagy nemzetközi (pl. GMail, Yahoo Mail, Hotmail) vagy éppen hazai (pl. Freemail, Citromail, AnonyMail) email szolgáltatónál regisztrálunk magunknak email címet. A saját domain karbantartása rengeteg szolgáltatónál lehetséges és éves szinten párezer forint költséget jelent, az email szolgáltatóknál regisztrált email címek viszont ingyenesek.

A számhordozás is egyfajta szolgáltatóváltás, erről több információt talál itt.


2011. július 22.


Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 50 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Kérjen visszahívást!