Újabb telefonos csalás terjed

27

Újabb telefonos csalás terjed

Hiába a szolgáltatók folyamatos figyelmeztetése, még mindig nagyon sok mobilozó belesétál a csapdába.

Úgy tűnik nem telik el egy hónap sem anélkül, hogy a csalók ne próbálkozzanak meg újféle telefonos trükkökkel. Ezúttal az egyik hipermarket áruházlánc adott ki figyelmeztetést, hogy visszaélnek a nevével. A telefonhívás során arról tájékoztatják a hívott felet, hogy 15 ezer Ft-os vásárlási utalványt nyert és ennek átvételéhez mindössze sms-t kell küldenie a megadott számra. Azonban ezek az sms-esek mobilvásárlásnak számítanak és darabja 15 ezer Ft-ba kerül.

Pár hónappal ezelőtt az előfizetéses ügyfeleket célozták meg a szélhámosok és 15 ezer Ft-os feltöltésre vettek rá, még korábban pedig külföldi számokról „támadtak” és az emberi kíváncsiságra alapozva egy kicsöngés után bontották a vonalakat. Az ügyfelek ezt a számot visszahívva emelt díjas vonalra futottak, ahol már az egy-két perces hívásnak is komoly költsége volt.

Látszik, hogy a csalók mindig újabb és újabb trükköket eszelnek ki, ezért nem árt pár pontban összefoglalni, hogyan előzhetjük meg, hogy telefonos csalás áldozatává váljunk:

- Csak olyan külföldi számot hívjunk vissza, amelyet ismerünk, rokonoké, esetleg családi baráté. A magyarországi hívószámok +36-tal kezdődnek
- A távközlési cégek nem folytatnak a fentihez hasonló nyereményakciókat, így ha a fentihez hasonló kérést kapnak, akkor ne teljesítsék a telefonáló kérését.
- Az egyik legfontosabb, hogy telefonon sose adjunk ki érzékeny adatokat, biztonsági kódokat!
- Soha ne küldjön el ismeretlen számsorokat egy telefonszámra. Ezek általában a távközlési szolgáltatók feltöltőkártyás szolgáltatásainak központi számai (pl.: 06 30 344-4500 a Telekom központi feltöltő száma)
- Egyre fontosabb arra is figyelnünk, hogy ismeretlen eredetű appokat ne telepítsünk a telefonunkra, mindig csak az alkalmazás áruházakat használjuk. Az ismeretlen forrásból származó applikációk olyan módosításokat és kódokat tartalmazhatnak, amelyek visszaélésekre adhatnak alkalmat.

2017. február 13.

Olvasta már?

Lakossági távközlési igények . . . tovább
Nézzük a tévét! . . . tovább
Szélessávú internetet 2020-ra? . . . tovább
Egyre több cég vált vezetékesről internetes telefonálásra – ezek az okok . . . tovább
Gyors netet kapnak a pénzükért a magyar internetezők . . . tovább



Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!