A filmes díjakra még várnia kell a streaming szolgáltatóknak

díj

 

Bár a jelölések tekintetében a streaming szolgáltatók már egyértelműen dominálják a nagy filmes díjátadókat, konkrét díjakban azonban − különösen az egész estés filmek esetében − még nem mérhető az áttörés. Idén az Oscar és a Golden Globe gálának is a Netflix futott neki a legtöbb jelöléssel, ám végül mindkét estéről csalódottan kellett távozniuk.

Több tucat jelölés, 2-2 díj

A hétvégén megrendezett Oscaron a 24 jelölésből mindössze két díjat zsebelt be a Netflix: a legjobb női mellékszereplő Laura Dern lett a Házassági történetben nyújtott alakításáért, míg a legjobb dokumentumfilmnek idén az American Factory-t választotta az Akadémia. A tíz díjra is esélyes Az ír viszont egyetlen Oscart sem kapott, ahogy A két pápa sem, holott mindkét mozi a legjobb film kategóriájában is versenyzett.

Ha lehet ilyet mondani, a Golden Globe sajnos még rosszabbul sült el, a Netflix itt ugyanis a tévés kategóriában is alulmúlta a várakozásokat. Mind az egész estés filmeknél, mind a tévés produkcióknál 17-17 jelölést kaptak, de ezek közül csak egyet-egyet sikerült elnyerniük.

Tarolt az HBO

Más kérdés, hogy a Golden Globe „tévés kategóriáiban” a Netflix nélkül is elég jól teljesítettek a streaming szolgáltatók. Az alapvetően kábelcsatornaként induló, de ma már interneten keresztüli videószolgáltatást is nyújtó HBO négy díjat kapott, míg az Amazon és az elsősorban az Egyesült Államokban népszerű Hulu kettőt-kettőt.

A jövőben még dominánsabbak lehetnek az ilyen tartalomszolgáltatók a filmes szakmában: sokatmondó adat, hogy 2014-ben az HBO 9 Golden Globe jelölése mellett a többi prémium kábelcsatorna további 12 jelölést kapott, a streaming szolgáltatók viszont csak kilencet. Idén ezzel szemben a streaming szolgáltatók már ötven jelöléssel büszkélkedhettek, szemben az HBO 15, és a többi kábelcsatorna 3 jelölésével.

Dollármilliárdok tartalomra

Idővel ennek a tendenciának az elnyert díjak számában is be kell érnie, különösen, hogy a cégek anyagilag is mindent megtesznek a sikerért. A Netflix tavaly nagyjából 15 milliárd dollárt költött tartalom-előállításra illetve filmek vásárlására, a legfrissebb hírek szerint pedig idén még ezt az összeget is nagyjából 2 milliárddal fogja emelni. Közben a többi streaming szolgáltató is folyamatosan növeli a büdzséjét: az Amazon tavaly 6 milliárd dollár környékén járt, ahogy az Apple TV is ennyit ígért, de dollármilliárdos nagyságrendben mozgott a Hulu, és az HBO amerikai streaming szolgáltatója is.

2020.02.26.

Olvastad már?

A bőség zavara: folyamatosan fejlődik a streaming szolgáltatók globális piaca . . . tovább
Egy DVD-kölcsönzőből nőtt ki a kábelszolgáltatók legnagyobb kihívója. . . tovább
A tévé még sokáig velünk marad, de egyre többen cserélik le valami másra. . . tovább

Elköltözik Kínából a mobilgyártás?. . . tovább

Telefonra egyre többet költünk, telefonálásra viszont már nem. . . tovább




Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!