Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk év közben módosítja a csatornakiosztásunkat?

Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk évközben módosítja a csatornakiosztásunkat?

Írásunkban összefoglaljuk, hogy az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban.

Minden évben vagy mi magunk tapasztaljuk a szolgáltatónk által, vagy olvasunk híreket arról, hogy más TV szolgáltatók hirtelen módosítanak csatornakiosztásukon. Adott esetben népszerű TV csatornák tűnnek el, nem kis felháborodást okozva a csatorna rajongói között. Ilyenkor össztűz zúdul az adott szolgáltatóra, az ügyfelei minden lehetséges fórumon kifejezik nemtetszésüket a döntéssel kapcsolatban. A legtöbb esetben eredménytelenül. Nem nehéz belátni, hogy ez az egyik legkényesebb szituáció a szolgáltató-ügyfél kapcsolatban, ahol a szolgáltató által addig nehezen felépített ügyfél elégedettség egy pillanat alatt eltűnhet, és emiatt az ügyfél a hűségidő lejártával akár másik szolgáltatót is kereshet. Megpróbáljuk röviden összefoglalni az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik pontosan a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban.

A Telekom még tavaly novemberben jelentette be, hogy a Fox Networks Group csatornái kikerülnek a kínálatból, azonban ezt olyan mértékű felháborodás kísérte, hogy végül a szolgáltató megegyezett a jogtulajdonossal és maradtak a csatornák. Ez esetben tehát a szolgáltató meghallgatta az ügyféligényeket, és végül megtartotta a csatornákat. Az év elején nagy változtatásokat vitt végbe még az Invitel és a Tarr Kft is. A kikerülő csatornák ugyanazok voltak: Eurosport 1, Eurosport 2, Eurosport News, Animal Planet, TLC, Discovery Channel, Discovery Showcase ID Xtra, Discovery Science, DTX és ezeket mindkét társaság elsősorban a TV2 Csoport új csatornáival pótolta (Humor+, Chili TV, Kiwi TV, stb), illetve mindkét szolgáltató felvette kínálatába az RTL Spike-ot is.

Az, hogy egy távközlési szolgáltató végül milyen csatornákat emel be a kínálatába és milyen csatornák kerülnek ki, általában hosszas tárgyalássorozat előzi meg a szolgáltató és a csatornák jogtulajdonosai között. Mint minden ez is a pénzről szól, a jogtulajdonosok minél több pénzt szeretnének kapni a tartalmukért, míg a szolgáltatók minél kevesebbet szeretnének ezért fizetni. Nem minden esetben tudnak megegyezni, és ilyenkor jön a fentebb vázolt kényes szituáció: a szolgáltató nem hosszabbít szerződést az adott csatornákkal, azok helyére más hasonló tematikájú (de egyáltalán nem biztos, hogy azzal megegyező minőségű) tartalmat emel be. Természetesen a szolgáltatónk ezt nem teheti csak úgy egyik pillanatról a másikra. Az NMHH pontosan szabályozza, milyen esetekben változtathat egyoldalúan szerződést, és annak a folyamatát is pontosan leírják, hogyan kell erről a szolgáltató ügyfeleit értesíteni.

Az NMHH oldalán az alábbi tájékoztatást találjuk a szolgáltató általi egyoldalú szerződésmódosítás témakörben:

„Az előfizetői szerződés egyoldalú módosításra az alábbi esetekben kerülhet sor.

Az egyedi előfizetői szerződésben vagy az ÁSZF-ben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Lényegesnek minősül a módosításnak különösen akkor, ha a szolgáltatásért fizetendő díjat érinti, vagy a szolgáltatás igénybe vételének feltételeit.

Egyoldalú módosításra adhat okot továbbá:
•    a jogszabályváltozás vagy hatósági döntés is,
•    a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás,
•    a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételében bekövetkezett változás indokolja, ha
- az ÁSZF-ben és internetes honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy
- a csatorna kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok médiaszolgáltatóval kötött szerződéses jogviszony indokolják.
 
Ha a szolgáltató az ÁSZF-ben meghatározott esetekben jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt.

Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést azonban ilyen esetben akkor, ha határozott időtartamú előfizetői szerződést kötött és ezért cserébe valamilyen kedvezményt kapott és a módosítás ezt a kedvezményt nem érintette. Amennyiben a módosítás érinti a kedvezményeket és az előfizető felmondja a határozott idejű szerződést, a szolgáltató jogosan követelheti az előfizető által már igénybevett kedvezményeket.”

Ha Ön is szeretné feltérképezni a címén elérhető távközlési ajánlatokat, akkor kattintson IDE és a leválogatáshoz adja meg lakcímét!

2017. február 16.

Olvastad már?

Újabb telefonos csalás terjed . . . tovább
Egy átlagos ügyfelet 20 szolgáltató is elér . . . tovább
Internet mindenkinek. . . tovább
Lakossági távközlési igények . . . tovább
Nézzük a tévét . . . tovább



Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!