Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk év közben módosítja a csatornakiosztásunkat?

23

Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk évközben módosítja a csatornakiosztásunkat?

Írásunkban összefoglaljuk, hogy az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban.

Minden évben vagy mi magunk tapasztaljuk a szolgáltatónk által, vagy olvasunk híreket arról, hogy más TV szolgáltatók hirtelen módosítanak csatornakiosztásukon. Adott esetben népszerű TV csatornák tűnnek el, nem kis felháborodást okozva a csatorna rajongói között. Ilyenkor össztűz zúdul az adott szolgáltatóra, az ügyfelei minden lehetséges fórumon kifejezik nemtetszésüket a döntéssel kapcsolatban. A legtöbb esetben eredménytelenül. Nem nehéz belátni, hogy ez az egyik legkényesebb szituáció a szolgáltató-ügyfél kapcsolatban, ahol a szolgáltató által addig nehezen felépített ügyfél elégedettség egy pillanat alatt eltűnhet, és emiatt az ügyfél a hűségidő lejártával akár másik szolgáltatót is kereshet. Megpróbáljuk röviden összefoglalni az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik pontosan a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban.

A Telekom még tavaly novemberben jelentette be, hogy a Fox Networks Group csatornái kikerülnek a kínálatból, azonban ezt olyan mértékű felháborodás kísérte, hogy végül a szolgáltató megegyezett a jogtulajdonossal és maradtak a csatornák. Ez esetben tehát a szolgáltató meghallgatta az ügyféligényeket, és végül megtartotta a csatornákat. Az év elején nagy változtatásokat vitt végbe még az Invitel és a Tarr Kft is. A kikerülő csatornák ugyanazok voltak: Eurosport 1, Eurosport 2, Eurosport News, Animal Planet, TLC, Discovery Channel, Discovery Showcase ID Xtra, Discovery Science, DTX és ezeket mindkét társaság elsősorban a TV2 Csoport új csatornáival pótolta (Humor+, Chili TV, Kiwi TV, stb), illetve mindkét szolgáltató felvette kínálatába az RTL Spike-ot is.

Az, hogy egy távközlési szolgáltató végül milyen csatornákat emel be a kínálatába és milyen csatornák kerülnek ki, általában hosszas tárgyalássorozat előzi meg a szolgáltató és a csatornák jogtulajdonosai között. Mint minden ez is a pénzről szól, a jogtulajdonosok minél több pénzt szeretnének kapni a tartalmukért, míg a szolgáltatók minél kevesebbet szeretnének ezért fizetni. Nem minden esetben tudnak megegyezni, és ilyenkor jön a fentebb vázolt kényes szituáció: a szolgáltató nem hosszabbít szerződést az adott csatornákkal, azok helyére más hasonló tematikájú (de egyáltalán nem biztos, hogy azzal megegyező minőségű) tartalmat emel be. Természetesen a szolgáltatónk ezt nem teheti csak úgy egyik pillanatról a másikra. Az NMHH pontosan szabályozza, milyen esetekben változtathat egyoldalúan szerződést, és annak a folyamatát is pontosan leírják, hogyan kell erről a szolgáltató ügyfeleit értesíteni.

Az NMHH oldalán az alábbi tájékoztatást találjuk a szolgáltató általi egyoldalú szerződésmódosítás témakörben:

„Az előfizetői szerződés egyoldalú módosításra az alábbi esetekben kerülhet sor.

Az egyedi előfizetői szerződésben vagy az ÁSZF-ben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Lényegesnek minősül a módosításnak különösen akkor, ha a szolgáltatásért fizetendő díjat érinti, vagy a szolgáltatás igénybe vételének feltételeit.

Egyoldalú módosításra adhat okot továbbá:
•    a jogszabályváltozás vagy hatósági döntés is,
•    a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás,
•    a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételében bekövetkezett változás indokolja, ha
- az ÁSZF-ben és internetes honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy
- a csatorna kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok médiaszolgáltatóval kötött szerződéses jogviszony indokolják.
 
Ha a szolgáltató az ÁSZF-ben meghatározott esetekben jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt.

Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést azonban ilyen esetben akkor, ha határozott időtartamú előfizetői szerződést kötött és ezért cserébe valamilyen kedvezményt kapott és a módosítás ezt a kedvezményt nem érintette. Amennyiben a módosítás érinti a kedvezményeket és az előfizető felmondja a határozott idejű szerződést, a szolgáltató jogosan követelheti az előfizető által már igénybevett kedvezményeket.”

Ha Ön is szeretné feltérképezni a címén elérhető távközlési ajánlatokat, akkor kattintson IDE és a leválogatáshoz adja meg lakcímét!

2017. február 16.

Olvastad már?

Újabb telefonos csalás terjed . . . tovább
Egy átlagos ügyfelet 20 szolgáltató is elér . . . tovább
Internet mindenkinek. . . tovább
Lakossági távközlési igények . . . tovább
Nézzük a tévét . . . tovább



Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!