Még mindig jobban bízunk az utazási irodákban, mint az internetben

tv vs internet

A magyarok többsége továbbra sem az internetenfoglalja le a nyaralását, hanem valamilyen más, offline módszert választ az utazással kapcsolatos ügyek intézésére. Az európai statisztikai hivatalként működő Eurostat legutóbbi felmérése szerint 2017-ben tízből mindössze három honfitársunk használta a világhálót ahhoz, hogy a nyári kikapcsolódást megszervezze. Itthon ráadásul korosztályonként sincsenek jelentős eltérések: az online ügyintézésre leginkább nyitott 25 és 44 év közöttieknek is csak szűk harmada foglalta le a nyaralását a neten, míg a fiatalabbaknál valamivel 30 százalék alatt maradt ez a mutató, a nyugdíjasok (65 év felettiek) körében pedig a 25 százalék körül alakult.

Ezek a számok nemzetközi összevetésben kifejezetten alacsonyak, az Európai Unióban szinte mindenhol nagyobb arányban használják az internetet utazásaik megszervezéséhez. Az élen ebből a szempontból a luxemburgiak állnak, akiknél négyből hárman már így intézik ügyeiket, ráadásul náluk nem is a fiatalabbak a legaktívabbak az utazási oldalakon: az 55 és 64 év közöttiek körében a 80 százalékot is meghaladja a mutató.

A luxemburgiakat a finnek és a németek követik, náluk már csak nagyjából minden harmadik ember használja a hagyományos csatornákat, de többségben vannak az internetes utazástervezők például Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, és Spanyolországban is. Sőt, a kelet-közép-európai régióban is akad olyan ország, ahol már kevesebben vannak azok, akik nem a laptopjuk előtt, hanem inkább utazási irodában intézik ügyeiket: Csehországban a megkérdezettek 57 százaléka mondta, hogy online foglalta le a nyaralását.

Ehhez képest a magyar 30 százalék valóban alacsony, de akad még azért néhány, a hagyományos módszerekhez hasonlóan erősen ragaszkodó ország – főként a közvetlen térségünkben. A magyar adatnál a horvátoknál, a bolgároknál és a románoknál is alacsonyabb arányt mértek, míg a lengyelek épp ugyanolyan aktívan használják az internetet utazási ügyek intézésére, mint mi.

A viszonylag komoly lemaradásunk azért is érdekes, mert bár internethasználatban, sőt, úgy általában lefedettségben is a nyugati országok mögött vagyunk, de a lemaradás mértéke már messze nem ekkora. Ezen kívül a szolgáltatók − például a légitársaságok − az utazási szektorban komoly erőfeszítéseket tesznek arra, hogy a számukra olcsóbb online ügyintézés irányába tereljék vevőiket.

2019. szeptember 03.

Olvastad már?

Az okosfülhallgató 2019 slágere Európában. . . tovább
Épp most búcsúzunk a merevlemezektől . . . tovább
Még mindig nincsenek teljes biztonságban az adataink. . . tovább
Egyre nagyobb és egyre jobb tévéket veszünk, de nem használjuk ki őket. . . tovább
Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják . . tovább




Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!