Az okosfülhallgató 2019 slágere Európában

Az okosfülhallgató 2019 slágere Európában

36

tv vs internet

Nagyon gyorsan növekszik az igény Kelet-Közép-Európában az okosórák iránt: az IDC adatai szerint az idei első negyedévben majdnem két és félszer annyi ilyen készüléket adtak el a régiónkban, mint egy évvel korábban. Ezzel ez a térség volt Európa leggyorsabban bővülő része, hiszen a kontinens egészén mindössze 40 százalékkal nőttek az eladások.

Más kérdés, hogy Európában összességében az okoseszközök közül nem az órák szegmense teljesít a legjobban. A nyugati országokban az elmúlt években hihetetlen mértékben megugrott a kereslet a vezeték nélküli (asszisztens funkciót is biztosító) okosfülhallgatók iránt. Olyannyira, hogy Európa egészében majdnem négyszer annyi ilyen kütyüt adtak el január és március között, mint 2018 első három hónapjában.

Az IDC szakértője szerint ennek az egyik magyarázata, hogy valójában részben egymást kiegészítő termékekről van szó: ha valaki vesz egy okosórát, akkor sok esetben már vezeték nélküli fülhallgatót is beszerez hozzá, hiszen így előbbi eszközének több funkcióját tudja kihasználni. Fordítva ugyanakkor ez nem törvényszerű, hiszen akinek csak zenehallgatás vagy telefonálás miatt van szüksége egy fülhallgatóra, az nem feltétlenül vásárol okosórát is mellé.

Az első negyedévben mindenesetre már több fülhallgató fogyott Európában, mint óra. Középtávon azonban az IDC szerint továbbra is utóbbiak lesznek a leginkább keresett okoskiegészítők az öreg kontinensen, köszönhetően a fitneszforradalomnak, ami nagyon komoly lökést adott a keresletnek.

A gyártók közül egyébként Európában az Apple a piacvezető, nagyjából minden harmadik hordható okoseszközt az amerikai cég értékesíti. Hihetetlen ütemben jönnek azonban fel ezen a területen is a távol-keleti gyártók: a dél-koreai Samsung például három és félszer több kütyüt értékesített eddig idén, mint egy évvel korábban, a kínai Xiaominál pedig ennél is sokkal nagyobb, több mint tízszeres volt a növekedés.

Ezzel a kínai cég megelőzte az olyan − ebben a szegmensben − hagyományosnak számító márkákat, mint a Fitbit illetve a Garmin, amelyek elsősorban az órákra és okoskarkötőkre koncentrálnak.

2019. augusztus 14.

Olvastad már?

Százmillióval kevesebb számítógép fogy, mint nyolc éve . . tovább
Az autóban még mindig a rádió az úr . . . tovább
Sokkal bátrabban használjuk a mobilnukat külföldön. . . tovább
A tévé az internetnél is fontosabb, de nem mindenkinek. . . tovább
Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják . . tovább




Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!