Nem mernek kedvezőbb távközlési csomagra váltani a magyarok

48

Nem mernek kedvezőbb távközlési csomagra váltani a magyarok

Bár szolgáltatóváltással akár több ezer forintot spórolhatnának havonta a telefon-, internet- és televízió-előfizetésen, a magyarok jellemzően mégsem mernek csomagot váltani. Egy 2013-as felmérés adatai szerint a megkérdezettek 75 százaléka egyáltalán nem tartja valószínűnek, hogy a közeljövőben váltson - mondta a telenet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.

Az Ariosz, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából felmérést készített idén tavasszal a magyarok távközlési csomagváltási hajlandóságáról. 2013 április-májusa folyamán 1538 személyt kérdeztek meg személyesen arról, tervez-e más távközlési csomagra váltani a közeljövőben, és ha igen, miért; ha pedig nem, miért nem. A felmérés eredményei azt mutatják, a magyarok közül megdöbbentően kevesen akarnak váltani. A telefonszolgáltatást illetően 75, a televíziót illetően 72, az internetet illetően pedig 68 százalék vallotta, egyáltalán nem valószínű, hogy a közeljövőben csomagot váltson. Magyarországon az EU-s átlaghoz képest nagyon alacsony a váltási hajlandóság, és nem csak a fenti három szolgáltató terén, hanem például a mobilszolgáltatóknál is: míg tavaly például Dániában 12, Spanyolországban 7 százalék váltott szolgáltatót, ez az arány nálunk a fél százalékot sem érte el. Ennek eredményeképpen sokkal többet fizetünk az internetért, tv-ért, telefonért, mint amennyit szükséges lenne. Nyugat-Európában ahol sokkal tudatosabbak a fogyasztók, a hűségidejük lejártával egyből kedvezőbb ajánlatok után keresnek a távközlési csomagösszehasonlító oldalakon.

Miért nem váltunk?

A megkérdezettek 38 százaléka azért nem vált, mert saját bevallása szerint nem ért a távközléssel, telekommunikációval kapcsolatos dolgokhoz, így fél, hogy becsapnák. A válaszadók 32 százaléka számára a távközlési és telekommunikációs szolgáltatások világa nagyon idegen, nem ismeri ki magát benne; 37 százalék pedig úgy véli, a szolgáltatók ajánlatai átláthatatlanok és nehezen érthetőek. Ezek az eredmények igen meglepőek annak tudatában, hogy manapság a távközlési csomagok váltásához szükséges információk és a jó döntéshez szükséges összehasonlítások percek alatt elérhetőek. Ennek ellenére csupán a megkérdezettek 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljes mértékben biztos benne, megvan a felkészültsége ahhoz, hogy a szolgáltatók ajánlatait, csomagjait egyedül összehasonlítsa.

Miért váltanánk?

Akik már váltottak szolgáltatót vagy tervezik, ennek okaként elsősorban a jelenlegi szolgáltató áraival való elégedetlenséget, a minőségi problémákat és a konkurencia kedvező akcióit nevezték meg. A megkérdezettek 37 százaléka szerint jelenlegi szolgáltatója túl drága; 35 százalék a szolgáltatás minőségével vagy a cég ügyfélkezelésével nem elégedett; 33 százalékot pedig a konkurencia kedvező akciói vonzzák. Ennek ellenére mégis nagyon kevesen váltanak, akármennyire is indokolt lenne. Ennek oka, hogy úgy vélik, a szolgáltatóváltás tortúrával jár (60 százalék); a váltás csak rövid távon előnyös (50 százalék), kockázatokat sejtenek a megszokott szolgáltató elhagyásában (45 százalék); illetve nem látnak jelentős különbséget az ajánlatok között (40 százalék) - tudósított a telenet.hu.


2013. november 29.


Olvastad már?
Csökkennek a szolgáltatók mobilbevételei, mégis drága a mobilozás - merre tovább? . . . tovább
Hogyan mobilozzunk síeléskor? . . . tovább
Végre internetezhetünk a fedélzeten is! . . . tovább
Utálunk szolgáltatót váltani, telefonszámot alig hordozunk . . . tovább
Magyarországon csökken Európában csúcsokat dönt a mobilinternetezés . . . tovább


Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!