Csökkennek a szolgáltatók mobilbevételei, mégis drága a mobilozás - merre tovább?

41

Csökkennek a szolgáltatók mobilbevételei, mégis drága a mobilozás  - merre tovább?

Az egész világon egyedülálló módon, Európában csökkentek a mobilszolgáltatók bevételei az elmúlt évben. Ennek számos oka van, néhány, mint például a különadók, országspecikfikusak, de bizonyos jelenségek egész régiókban hozzák hátrányba a vállalatokat - mondta a telenet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.


Világszinten 4% volt a növekedés tavaly, míg a hagyományos szolgáltatásokból származó pénzekből mind kevesebb folyt be az európai, kifejezetten a kelet-európai telekom cégekhez. Bár néhány országban, például Svédországban és Németországban emelkedtek a bevételek, ez leginkább a 4G technológia bevezetésének és a nagyfokú penetrációnak köszönhető.


Számos más országban ugyanakkor csökkenés figyelhető meg, legnagyobb mértékben a gazdasági válság által sújtott Spanyolországban, Portugáliában, Görögországban és Olaszországban, továbbá Írországban is.


Rossz gazdaság, nagy verseny, drágaság


A bevételek csökkenéséért nem csak a válság okozta általános gazdasági visszaesés felelős, de többek között az új szabályozások is, így például a roaming díjak leszorítása is az EU-n belül. Olyan tényezők is befolyásolják a bevételeket, mint például a kevesebb elküldött SMS, amelyért az internetes üzenetküldő szolgáltatások felelnek, és persze az új előfizetők kis száma, mivel a penetrációt már nehéz növelni.


A nyugati országokban bizonyos esetekben a verseny is felelős lehet a bevételcsökkenésért, hiszen a szolgáltatók kénytelenek csökkenteni áraikat, hogy lépést tudjanak tartani a konkurenciával és megtarthassák előfizetőiket. Itthon a szolgáltatók legfrissebb mobilcsomagjait vizsgálva azt látjuk, hogy a verseny kevésbé kiélezett.


Hogyan lehet ezen fordítani?


Mivel a penetráció már szinte teljes a bevett technológiák esetében, a hangsúly inkább az új szolgáltatások és szolgáltatás-csomagok bevezetésén van. A telekom cégek így meglévő előfizetőiknek adhatnak el termékeket ahelyett, hogy elkeseredetten próbálnának minél nagyobb szeletet kihasítani a még el nem kötelezettek táborából vagy éles árversenybe bocsátkoznának - jósolta a telenet.hu szakértője.


A penetráció növelésére egy területen van még nagyobb lehetőség, ez pedig az új generációs mobilinternet szolgáltatás, a 4G. Ennek lefedettsége hazánkban például még csak néhány nagyobb városban, illetve a főváros környékén számottevő. Az ügyesen taktikázó, jó időben az infrastruktúraépítésbe fektető vállalatok számos új előfizetőt szerezhetnek maguknak a következő években ezzel a szolgáltatással.


A magyar szolgáltatók számára kifejezetten ajánlott lehet a mobilinternetes tarifák csökkentése, hiszen hazánkban a legtöbben azért nem használnak ilyen szolgáltatást, mert helyette az olcsóbb vezetékes szolgáltatásokat alkalmazzák inkább.
Az is megoldás lehet, ha a szolgáltatók csomagban adják el termékeiket, például az új generációs mobilnetet hagyományos hang és üzenetküldő mobilszolgáltatásokkal, így ezekből is nagyobb bevételekre tehetnek szert - tudósított a telenet.hu.


2013. november 27.


Olvastad már?
Hogyan mobilozzunk síeléskor? . . . tovább
Végre internetezhetünk a fedélzeten is! . . . tovább
Utálunk szolgáltatót váltani, telefonszámot alig hordozunk . . . tovább
Magyarországon csökken Európában csúcsokat dönt a mobilinternetezés . . . tovább
120 milliárdot vár az állam a maradék frekvenciákból . . . tovább


Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!