Mit tehetünk, ha nincs vagy gyenge nálunk a térerő?

26

Mit tehetünk, ha nincs vagy gyenge nálunk a térerő?

Mobil szolgáltatások esetében a szolgáltatás elérhetőségét általában nem egy konkrét címre, hanem egy nagyobb területi egységre (pl. egy város) vonatkozóan adják meg a szolgáltatók.
A mobil telefonsugárzás sajátosságának eredményeként bár országos a lefedettség ez mégsem jelenti azt, hogy mindenhol tudunk mobiltelefonálni vagy mobilinternetezni
Domborzati viszonyok, épületek jelentősen befolyásolják a vételi lehetőséget, illetve a lakáson belüli használat során is sok múlik az épület jellemzőin (például a vasbeton, hővisszaverő fólia vagy a színezett üveg jelentősen árnyékol).
Éppen ezért szerződéskötés előtt nagyon fontos alaposan tájékozódni a lefedettségről (a szolgáltató honlapján vagy ügyfélszolgálatán), ez mindig az előfizető felelőssége. Célszerű a lefedettséget úgy tesztelni, hogy kipróbáljuk például egy ismerősünk szolgáltatását, hogy nálunk működik-e.


Megkülönböztetünk kültéri és beltéri lefedettséget.
Kültéri lefedettség: jellemzően ez az erősebb, mert kevesebb olyan tényező merül fel, amely befolyásolná a rádiójel továbbítását, gyengítve ezzel a jelet. Ettől függetlenül szabadtéren is számolnunk kell azzal, hogy csökken a térerő, például erdőkben, völgyekben, barlangokban.
Beltéri lefedettség:a mobilszolgáltatás épületen belül is igénybe vehető, a jel általában erősebb az ablakok közelében és a felsőbb szinteken, gyengébb a pincében, garázsban.


Oldalunkon megtalálja a legnépszerűbb mobiltelefon csomagokat!


Teendők térerő probléma esetén:
Először érdemes megpróbálkozni a készülék ki majd visszakapcsolásával, elképzelhető, hogy csak leszakadt a hálózatról vagy egyszerűen frissíteni kell a feljelentkezését és megoldódik a gond.
SIM kártya áthelyezése egy másik készülékbe, ezzel egyaránt kizárható a SIM kártya és a készülék hibája is.
Ha továbbra is fennáll a térerő probléma feltétlenül jelezzük a szolgáltatónak.
Ilyenkor a lefedettséggel foglalkozó csoport javasol megoldást, ami az esetek nagy részében egy jelerősítő antennát jelent. Ezt a szolgáltató díjmentesen biztosítja és a szakemberei szerelik fel. Az antennát házon kívülre helyezik és bevezetnek a lakásba egy csatlakozót, adaptert, amit kábellal kell összekötni a készülékkel. Ha ez sem segít, akkor javulást már csak a hálózat fejlesztésétől remélhetünk.

Hasonlítsa össze a mobilinternet-szolgáltatók csomagjait, itt!

Térerő és a lefedettség kapcsán külön kiemelendő a mobilinternet, hiszen annak sebességét az eszköz típusán kívül az elérhető lefedettség/hálózat határozza meg.
2G/GPRS: a leglassabb (ma már elavult, a betárcsázós internet után viszont hatalmas újdonságnak, előrelépésnek számított), gyakorlatilag WAP-ozásra volt megfelelő. Ha csak a mobiltelefonálást nézzük, abban az esetben még mindig megbízható hálózatnak számít.
3G/HSDPA: a GPRS-hez képest közel 7-szer gyorsabb. A 3G elterjedésével vált lehetővé a videotelefonálás és a gyorsnak nevezhető mobilinternetezés. Az átlagos, tényleges letöltési sebesség: 8 Mbps
4G/LTE: a legújabb, leggyorsabb technológia, kifejezetten adatátvitelre tervezték, jó minőségű mobilinternetes szolgáltatásokra szánják. Az elméleti sebessége elérheti akár a 60 Mbps-ot, de a gyakorlatban egyelőre ezt még meg sem közelíti.

A mobilszolgáltatás jellegéből adódóan nem helyhez kötött, így nem is feltételezhető, hogy az előfizető mindig ugyanott vagy csak egy helyen szeretné használni. Emiatt nem is tehet eleget a helyhez kötött telefonszolgáltatás azon kritériumának, miszerint az ügyfél által választott helyen mindig rendelkezésre álljon.


2013. október 7.

Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!