Hogyan lehet egyszerűen és gyorsan túlesni a számhordozáson?

27

A számhordozás menete

Számhordozásról akkor beszélünk, amikor telefonszámunk megtartásával váltunk szolgáltatót. A számhordozást leginkább a mobilszolgáltató-váltással azonosítja a köztudat, de vezetékes telefonszámok esetében is van rá lehetőség.
 
A számhordozás feltételei:


- csak az előfizető kezdeményezheti (a jogosultságot igazolni is kell)
- aktív előfizetés (legalább 30 napja aktív SIM kártya)
- nincs lejárt számlatartozás 


A számhordozás elindításának legegyszerűbb módja, ha személyesen felkeressük azt a szolgáltatót, amelyikhez szeretnénk átszerződni (Átvevő szolgáltató) és így gyakorlatilag megbízzuk őket azzal, hogy a nevünkben eljárjanak. Ezt követően a jelenlegi szolgáltatónktól (Átadó szolgáltató) kikérik a hordozást jóváhagyó nyilatkozatot és természetesen a feltételek ellenőrzésére is sor kerül.


Az Átadó szolgáltatónak 2 munkanap áll rendelkezésére, hogy a számhordozási kérelmünket elbírálja.


Amennyiben nincs akadálya a számhordozásnak, akkor a 2. napon kijelölnek egy 4 órás időintervallumot (munkanapokon 20:00-24:00), az úgynevezett időablakot, amikor technikailag megtörténik az áthordozás.


Ezalatt a 4 óra alatt a hívószámunk nem használható.


Előfordulhatnak azonban technikai problémák a hordozás során, de ebben az esetben is az igény bejelentéstől számított, legfeljebb 14 munkanapon belül megtörténik a szolgáltató váltás.


Amennyiben a szolgáltató késlelteti (pl. az Átvevő szolgáltató nem továbbítja határidőben a hordozási igényt az Átadónak) vagy indokolatlanul utasítja el a számhordozást, akkor a jogszabály értelmében az előfizetőt 5000 Ft kötbér illeti meg mulasztásonként.


Hasonlítsa össze 40 szolgáltató internet csomagjait, itt! 
 
Mire figyeljünk a számhordozás során?
 
Új SIM kártyát kapunk, de a régi hívószámunkkal.


Ha az addig használt készülékünk hálózati korláttal ellátott (azaz nem kártyafüggetlen, hanem csak az adott szolgáltató kártyájával használható), akkor a számhordozás után az új SIM kártyával nem tudjuk használni.


Feltöltőkártyás hívószámot is hordozhatunk, lehetőség szerint ne legyen rajta egyenleg, mert a hordozás pillanatában elveszik az összeg.


Célszerű hűségnyilatkozat nélküli számot hordozni, ellenkező esetben a kötbért ki kell fizetnünk.


A hangpostaüzeneteink a hordozást követően elvesznek.


A számhordozás folyamata díjmentes, de a járulékos költségekről (pl. SIM kártya díja, kötbér összege, készülék függetlenítése) érdemes a szolgáltatónál érdeklődni.


Ha úgy döntünk, hogy új telefont vásárolunk, akkor már - a technika gyors fejlődésének köszönhetően - 4 G képes készüléket is válszthatunk magunknak.


Mindegyik mobilszolgáltató biztosít egy olyan hálózaton belülről díjmentesen hívható számot (1748), amelyen lekérdezhetjük, hogy egy adott telefonszám melyik szolgáltatóhoz tartozik. Manapság már nem lehet egyértelműen kijelenteni egy 30-as számról, hogy t-mobile-os, egy 20-asról, hogy telenoros vagy a 70-esről, hogy biztosan vodafone-os.


Tehát teljesen mindegy, hogy a T-Mobile-tól hordozunk a Telenorhoz, a Vodafone-tól megyünk a T-Mobile-hoz vagy éppen Telenorról váltunk Vodafone-ra stb., a folyamat ugyanaz.


Érdemes is időnként összehasonlítani a szolgáltatók ajánlatait, hogy meggyőződhessünk arról, valóban a legkifizetődőbbet használjuk, nem éri-e meg váltani. Váltáskor azonban legyünk körültekintőek!


2013. július 2. 

Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!