Végre internetezhetünk a fedélzeten is!

57

Végre internetezhetünk a fedélzeten is!

A hagyományos GSM technológia után az Európai Bizottság az új generációs mobilhálózatok használatát is engedélyezte az Unióban közlekedő repülőjáratokon. Az elektronikus eszközökre vonatkozó tiltást az elmúlt években jelentősen lazították az EU-ban és az Egyesült Államokban is, mivel az ezek által jelentett veszélyt mára a lehető legminimálisabbra csökkentették - mondta a telenet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.


2G, 3G, 4G repülés közben


Az Európai Bizottság először 2008-ban vezetett be egységes szabályozást a kérdésben, amelynek alapján a légitársaságok biztosíthatták utasaik számára a hagyományos 2G-s (GSM) technológia használatát. Ehhez a repülőgépeket saját bázisállomással szerelték fel, amelyek a földi hálózattal műholdas összeköttetésben állnak. A GSM használatát 3000 méteres magasság felett engedélyezték. E hálózat használata nem csak kényelmesebbé tette a repülést, de olcsóbbá is az ilyen szolgáltatások igénybevételét a korábban használt műholdas telefonszolgáltatáshoz képest.


Most úgy változtattak a szabályozáson, hogy az már lehetővé teszi az új generációs 3G és 4G hálózatok használatát is a repülés ideje alatt az Európai Unió területén, továbbra is 3000 méteres magasság felett. Ez azt jelenti, hogy a légitársaságok ezután biztosíthatják utasaik számára a nagyobb mennyiségű adat küldését és fogadását, lényegében tehát az okostelefonok, tabletek és más hasonló eszközök teljes körű használatát is, tájékoztatott a telenet.hu.


Kicsi a veszély


A repülőgépeken sokáig teljesen tiltva volt a különféle mobiltelefonok és más elektronikus eszközök használata, arra hivatkozva, hogy azok zavarhatják a navigációs és más berendezések működését, így komoly veszélyt jelenthetnek. Ugyanakkor mára a legtöbb légitársaság és szakember is elismeri, hogy erre rendkívül kicsi az esély.


Eleve igen kevés olyan esetet ismerünk, amikor valóban zavar keletkezett volna a fedélzeti berendezésekben az utasok által használt eszközök miatt – egyszer, 1995-ben előfordult például, hogy egy laptop kikapcsolása után megszűnt a korábban a robotpilótánál tapasztalt zavar, később azonban ellenőrzött körülmények között nem sikerült reprodukálni ezeket a jelenségeket. A le- és felszállás során ugyanakkor nagyobb az esély az interferenciára, mivel ekkor több jelet kapnak a berendezések több frekvencián, így ez idő alatt a mobileszközök használata továbbra is tiltott.


A kérdést vizsgálta már az amerikai Federal Aviation Administration (FAA) is, akik a tavalyi évben jelentették be, hogy felülvizsgálják az évtizedek óta változatlan szabályozásokat, amelyek tiltják az elektronikus eszközök használatát.


Nem bizonyított, de nem lehetetlen


A légitársaságok a repülés biztonságának garantálása érdekében természetesen számtalan kísérletet végeztek, hogy meghatározzák a veszély nagyságát és természetét, és bár találtak egybeeséseket az elektronikus eszközök működése és a fedélzeti berendezések meghibásodása között, egyértelmű tudományos bizonyítékkal soha senkinek nem sikerült előállnia. Az interferenciát bizonyos esetekben sikerült mérni ugyan, ez azonban mindig jóval alacsonyabb szintű volt, minthogy a zavarkeltéshez elegendő legyen. A biztonsági szakemberek ugyanakkor a jobb félni, mint megijedni taktikáját alkalmazták, érthető módon.


A ma engedélyezett Mobile Communications On-board Aircraft (MCA) technológiát, melyen keresztül a hálózatokat elérhetővé teszik, kifejezetten úgy fejlesztették ki, hogy ne hozzanak létre interferenciát a repülőgép berendezéseiben - tudósított a telenet.hu


2013. november 18.


Olvastad már?
Utálunk szolgáltatót váltani, telefonszámot alig hordozunk . . . tovább
Magyarországon csökken Európában csúcsokat dönt a mobilinternetezés . . . tovább
120 milliárdot vár az állam a maradék frekvenciákból . . . tovább
Lesz e rezsicsökkentés a távközlésben? . . . tovább
Végre 100%-os a szélessávú internet lefedettség Európában . . . tovább


Szolgáltatáskereső: Válasszon és rendeljen több, mint 40 szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!